streda, 10 júl 2019 11:56

Slovenské mamičky nie sú nákupné maniačky

Napísal(a)

Vnímanie módy u žien sa s príchodom detí mení. Ženy, ktoré pred pôrodom nosili vysoké opätky, na materskej uprednostňujú pohodlné tenisky alebo baleríny. Zaujímajú viac o svoje zdravie a pohodlie nôh, mnohé prechádzajú z klasickej obuvi na barefoot topánky. Priority sa totiž menia. S príchodom detí obzvlášť. 

646 mamičiek v online prieskume odpovedalo, ako príchod dieťatka ovplyvnil ich módu. 84 % opýtaných tvoria skúsené mamičky, ktoré majú jedno alebo dve deti. 26% opýtaných dieťatko iba čaká. 

Priority sa menia - výška opätku tiež
Základom outfitu pre 20% opýtaných pred pôrodom boli vysoké opätky. Po narodení detí topánky na opätku nosia iba 3% žien. Mení sa celkovo aj štýl obliekania. Ženy sa zameriavajú na pohodlnú a ležérnu módu - uprednostňujú funkčnosť pred módnou stránkou.

Na detaily nie je čas
14% mamičiek sa priznalo, že na ihrisko vyrážajú v prvom outfite, ktorý je po ruke a je aspoň trochu čistý. 53 % mamičiek sa predovšetkým zaujíma o celkovú pohodlnosť a funkčnosť oblečenia. 25 % opýtaných venuje pozornosť tomu, či je outfit štýlový a trendy.

Záujem o nakupovanie klesá

Ženy sa často spájajú s emotívnym nakupovaním. Aj keď za väčšinou nákupných rozhodnutí v rodine stoja práve matky, s príchodom detí nakupujú racionálne. 64 % opýtaných si občas kúpi niečo pekné, aj keď sa za nákupné maniačky nepovažujú, 14 % nakupovanie považuje za svoju vášeň. 7% mamičiek neznáša nakupovanie. 15% mamičiek uviedlo, že sa na nakupovanie pozerajú aj z hľadiska ekológie a uprednostňujú udržateľné značky.
Najlepší darček od partnera?
Za najlepší darček od partnera považuje 64% žien romantickú večeru pre dvoch - bez detí. 19 % mamičiek neodmietne fľašu vína a 14 % sa poteší voucheru do obľúbeného e-shopu s topánkami.

Slovenská mama uniforma
Aj tu platí, že pohodlie má cenu zlata. Takmer 59% žien uviedlo, že na materskej si obliekajú najčastejšie legíny, tričko a pohodlné tenisky. Naopak, 25 % mamičiek sa orientuje na udržateľné značky. 14 % mamičiek sleduje módne trendy a 2 % mamičiek trávia celý deň v pyžame.



Záleží im na tom, čo si druhí myslia
41 % mamičiek uviedlo, že im záleží na tom, čo si druhí myslia, a ani ako matky sa nechcú vzdať pekného obliekania. 35 % uviedlo, že predstierajú, že im je to jedno, ale trápi ich, že na seba nemajú čas. 12 % mamičiek je ľahostajný názor druhých ľudí a zaujíma ich iba, či je móda udržateľná, a 11 % mamičiek je natoľko unavených, že móda je im ukradnutá.
Kompletné výsledky prieskumu, vrátane grafov, vyjadrení slovenských blogeriek a komentárov mamičiek nájdete na stránke eObuv.sk.

Viac info o prieskume: Prieskum



Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

Pošlite nám článok

Máte zaujímavé informácie

 

Chcete sa podeliť s informáciami z oblasti rodiny, tehotenstva, výchovy, školstva, bývania, krásy či zdravia?

Prihláste / registrujte sa a pridajte článok na web. Je to pre Vás zložité? Pošlite nám článok mailom na redakcia@rodicom.sk

Ste prihlásený? Pošlite článok.

Rastieme s Hipom

Bielkoviny a vápnik v strave dieťaťa

Bielkoviny a vápnik v strave …

Strava detí by mala byť vyvážená a rôznorodá. Najviac sa detičky vyvíjajú v prvých rokoch života, a preto...

Prev Next

Na zlepšenie našich služieb používame súbory cookies. Prehliadaním web stránok súhlasíte s ich využitím. Používanie môžete odmietnuť nastavením Vášho prehliadača.