Poznáte to, kým sú vaše deti malé a vy ste s nimi doma, nájdete si každý deň čas navariť im domácu polievočku, dusené zemiačky či pripraviť čerstvý šalát. Ako však rastú a vy sa ponáhľate z roboty domov, začnete premýšľať nad tým, či siahnuť aj na polotovary či jedlá v prášku?

Aj na prvý pohľad zanedbateľný nedostatok tekutín vedie k únave, bolestiam hlavy a podráždenosti. Výrazne sa tiež znižuje pozornosť a rýchlosť reakcií, preto najmä prváčikovia, ktoré si ešte len na školu v prvom ročníku zvykajú, by mali stratenú vodu do organizmu dostatočne dopĺňať.

V ľudskom čreve sú milióny baktérií. Nájdete tu zlé baktérie, ktoré škodia, ale aj veľmi mnoho tých, ktoré pomáhajú. Ak medzi nimi nie je rovnováha, ak nám tie dobré baktérie chýbajú, môžeme mať zdravotné problémy, dokonca až nízku imunitu.

Cieľom každého by malo byť pomocou stravy dodať do tela čo najviac živín a to pokiaľ to je možné s čo najmenším príjmom kalórií. Vyzerá to jednoducho, ale ako to dosiahnuť v praxi? Prinášame vám niekoľko tipov.

Od útleho veku sme všetci počúvali, že musíme jesť zeleninu. Teraz ale už vieme, čo je to optimálne vyvážená strava, takže je čas začať konzumovať čerstvú zeleninu pravidelne. Denne by sme mali zjesť aspoň päť kusov ovocia a zeleniny.

Pošlite nám článok

Máte zaujímavé informácie

 

Chcete sa podeliť s informáciami z oblasti rodiny, tehotenstva, výchovy, školstva, bývania, krásy či zdravia?

Prihláste / registrujte sa a pridajte článok na web. Je to pre Vás zložité? Pošlite nám článok mailom na redakcia@rodicom.sk

Ste prihlásený? Pošlite článok.