Tento rok som sa vrhla na úplne nové varenie. Rozhodla som sa skombinovať byliny a novodobé želírovacie cukre či kukuričné a zemiakové škroby. Začala som púpavou, pokračovala bazou a žihľavou a najnovšie som pridala aj lipu. Skúste, možno po prečítaní niektorý z nich predsa len vyskúšate.

Leto je konečne tu a s ním aj sezóna čerstvého a chutného ovocia. Práve toto obdobie je spojené s prípravou džemov a marmelád, ktoré určite oceníte aj v zimných mesiacoch, kedy vám pripomenú chuť slnečných letných dní.

Palacinky, buchty, žemľovky. To sú najobľúbenejšie jedlá detí v školských jedálňach. Na opačnom konci rebríčka sa umiestnil špenát a jedlá zo zeleniny. Za nechuť k zdravému obedu môže aj nesprávna desiata. Potvrdil to prieskum združenia Výživa detí, do ktorého sa zapojilo 1167 zamestnancov školského stravovania z celého Slovenska.

Tak a máme v rodine ďalšiu diétu. Čo s ňou? Nuž popasujeme sa a vymyslíme čo a ako budeme variť.. Len pred tromi mesiacmi sme začali a už máme doma viacero obľúbených receptov z bezlepkovej diéty. Chlieb som občas kúpila, ale ten nám nechutil.

Médiami dnes prebehla správa, že v poľských keksoch od spoločnosti Magnolia sa našiel jed na potkany. Jed vyzerá ako malé ružové granulky. Keksy predávajú na Slovensku dva hypermarkety.

S príkrmami sa doporučuje u dojčiat začať približne vo veku šiestich mesiacov. U detí, ktoré sú živené umelým mliekom, je možné začať aj o mesiac-dva skôr. Dá sa povedať, že keď sa u bábätka spomalí prípadne zastaví priberanie na hmotnosti, dovtedy inak pravidelné, dieťatko si pýta častejšie papať, zvyčajná dávka sa mu zdá málo, je čas na začanie s príkrmami.

Výživa slovenských dojčiat a batoliat nie je ideálna. Deti jedia viac cukru a solí, než by sme si želali, vyslovene odmietajú zelenú zeleninu a príliš skoro si začínajú piť kravské mlieko. Až takmer 80 percent pediatrov vyjadrilo nespokojnosť s výživou malých detí.

Poznáte to, kým sú vaše deti malé a vy ste s nimi doma, nájdete si každý deň čas navariť im domácu polievočku, dusené zemiačky či pripraviť čerstvý šalát. Ako však rastú a vy sa ponáhľate z roboty domov, začnete premýšľať nad tým, či siahnuť aj na polotovary či jedlá v prášku?

Aj na prvý pohľad zanedbateľný nedostatok tekutín vedie k únave, bolestiam hlavy a podráždenosti. Výrazne sa tiež znižuje pozornosť a rýchlosť reakcií, preto najmä prváčikovia, ktoré si ešte len na školu v prvom ročníku zvykajú, by mali stratenú vodu do organizmu dostatočne dopĺňať.

V ľudskom čreve sú milióny baktérií. Nájdete tu zlé baktérie, ktoré škodia, ale aj veľmi mnoho tých, ktoré pomáhajú. Ak medzi nimi nie je rovnováha, ak nám tie dobré baktérie chýbajú, môžeme mať zdravotné problémy, dokonca až nízku imunitu.

Strana 5 z 6

O nás

Portál Rodičom.sk je určený pre rodičov s deťmi. Týmto sa zameriava na širokú cieľovú skupinu jeden milión ľudí. Ponúka nielen praktické rady pri výchove detí, tehotenstve, školákoch či tínedžeroch, ale aj recepty, video návody a rady, diskusie...

Newsletter

Chcete viac skvelých článkov? Zadajte vašu adresu a pošleme vám ich...

Kontakt

Chcete sa niečo opýtať, poslať článok? Napíšte nám na: 

 

 

Na zlepšenie našich služieb používame súbory cookies. Prehliadaním web stránok súhlasíte s ich využitím. Používanie môžete odmietnuť nastavením Vášho prehliadača.