štvrtok, 06 august 2009 22:29

Ako zjesť veľa živín a málo kalórií

Napísal(a) Marian Kavulek
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Cieľom každého by malo byť pomocou stravy dodať do tela čo najviac živín a to pokiaľ to je možné s čo najmenším príjmom kalórií. Vyzerá to jednoducho, ale ako to dosiahnuť v praxi? Prinášame vám niekoľko tipov.

Snažte sa každý týždeň uplatniť jeden bod naviac a uvidíte, aké zmeny vám to prinesie do budúcnosti.

1. Vyberajte si potraviny, ktoré sú bohaté na antioxidanty. Patria medzi nich napr. čučoriedky, brusnice, jahody, maliny, hrozno, slivky, jablká, paradajky, citrusové ovocie, kiwi, broskyne, hrozienka, brokolica, kel, listová zelenina, ružičkový kel, špenát, červená repa, avokádo, kapusta, cesnak, cibuľa, žerucha i mrkva. Z čerstvých byliniek zaraďte do jedálneho lístku rozmarín, šalviu, tymián, oregáno, kôpor, alebo mätu. Výborným antioxidantom je zelený čaj a tiež džúsy z hrozna.

2. Nikdy nevynechávajte raňajky - ku správnemu štartu do nového dňa potrebujete plnú zásobu energie pre mozog a telo.

3. Obmedzte konzumáciu spracovaných a rafinovaných potravín, obmedzte biele pečivo - voľte radšej celozrné.

4. Pite počas dňa dostatok tekutín, s pomocou ktorých budú bunky v tele po celý deň dostatočne hydratované.

5. Vyhýbajte sa sýteným a sladeným malinovkám.

 6. Veľké porcie jedla spôsobujú únavu, radšej počas dňa konzumujte niekoľko menších porcií, najlepšie aspoň päť. Zažívacie ústrojenstvo a pečeň majú v prípade plnosti množstvo práce so spracovaním potravy.

7. Minimálne zdvojnásobte prísun zeleniny najlepšie na 10 porcií denne. Vyzerá to možno neuveriteľne, ale verte, že také množstvo zeleniny sa dá zvládnuť - polovicu jedzte vo forme syrového šalátu a zbytok ľahko uvarte v pare alebo poduste.

8. Najlepšie spravíte, keď si z potravín vyberiete biopotraviny - vyhnete sa tak škodlivým poľnohospodárskym chemikáliám.

9. Tuky sú pre zdravie organizmu nevyhnutné, avšak vynechávajte saturované tuky a hydrogenované formy a nahraďte ich mastnými kyselinami Omega 3, 6 a 9, čo sú jednoducho povedané rybie tuky, orechy, olivový olej.

10. Proteín obnovuje a tvorí telesné bunky - voľte chudé biele mäso, zverinu, ryby a obmedzte červené tmavé mäso.

11. Zaraďte do svojej stravy viac sójových výrobkov - sója je jednou z potravín s najnižším glykemickým indexom.

12. Skúste nahradiť kuchynskú soľ za organickú a na minerály bohatú morskú soľ.Určite sa vám niektoré body budú zdať veľmi jednoduché a možno, že sú pre Vás už úplne samozrejmé. To je len dobré a hlavne sa snažte v tom pokračovať ďalej. Na druhej strane sa teraz zamerajte na tie body, ktoré sú pre Vás obtiažne a dajte si cieľ, že ešte dnes, alebo zajtra spravíte prvú zmenu.Pre zostavenie niektorého z našich osvedčených programov správnej výživy kontaktujte nižšie uvedeného poradcu. Prajeme Vám krásne prežitie leta.

Za centrum redukcie váhy, www.chudnete.com



Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

Pošlite nám článok

Máte zaujímavé informácie

 

Chcete sa podeliť s informáciami z oblasti rodiny, tehotenstva, výchovy, školstva, bývania, krásy či zdravia?

Prihláste / registrujte sa a pridajte článok na web. Je to pre Vás zložité? Pošlite nám článok mailom na redakcia@rodicom.sk

Ste prihlásený? Pošlite článok.

Rastieme s Hipom

Na zlepšenie našich služieb používame súbory cookies. Prehliadaním web stránok súhlasíte s ich využitím. Používanie môžete odmietnuť nastavením Vášho prehliadača.