štvrtok, 06 august 2009 22:21

Rebríček Top päť potravín

Napísal(a)
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)

Od útleho veku sme všetci počúvali, že musíme jesť zeleninu. Teraz ale už vieme, čo je to optimálne vyvážená strava, takže je čas začať konzumovať čerstvú zeleninu pravidelne. Denne by sme mali zjesť aspoň päť kusov ovocia a zeleniny.

Obsahujú živiny, ktoré potrebujeme k optimálnej činnosti organizmu. Tu je päť druhov zeleniny z rebríčka Top Five!

BROKOLICA: Brokolica patrí do rodiny kapustovitých spolu s kelom, karfiolom a ružičkovým kelom.Varte v pare sedem minút, alebo varte bežným spôsobom štyri minúty, pokiaľ nie je krehká (pokiaľ ju budete variť príliš dlho, nádherná zelená farba sa stratí). Vodu, v ktorej sa brokolica varila, použite na prípravu omáčky, alebo studenú ako nápoj. Obsahuje drahocenné živiny. Uskladnenie: v chladničke v plastových obaloch

MRKVA: Mrkva je pôvodom z Afganistanu. Uvoľňuje minimálne dvakrát viac karoténu keď je varená, v porovnaní so surovou. Obsahuje bohaté množstvo pro-vitamínu A (rovnako známeho ako beta-karotén, drahocenný antioxidant, ktorý dodáva zafarbenie ovociu a zelenine). Vyberajte radšej malé, tenké mrkvičky, umývajte jemne, alebo čistite kefkou miesto bežného lúpania, pretože väčšina živín sa nachádza tesne pod povrchom šupky. Uskladnenie: nezakrytá

SLADKÁ PAPRIKA: Je pôvodom z Južnej Ameriky. Červené a žlté papriky obsahujú dvakrát viac vitamínu C než papriky zelené. Zelené papriky sú "nedozreté". Tmavé papriky pri varení získajú zelenú farbu, preto si ich krásu uschovajte pre šaláty. Náš tip: Pri veľmi miernej teplote sušte v rúre asi po dobu štyroch hodín, potom odkrojte okraje. Dajte do sterilizovaných a zalejte olivovým olejom. Takto vydrží v chladničke až 6 mesiacov. Uskladnenie: nezakryté v chladničke v priehradke určenej na zeleninu.

PARADAJKY: Sú pôvodom z Južnej Ameriky z oblasti Ánd. Spolu so zemiakmi, paprikami a baklažánom patria do rodiny plodovej zeleniny. Konzervované paradajky sú jeden z málo druhov zeleniny, ktorý si aj počas procesu spracovania uchováva niektoré živiny. Ľahko sa pestuje ako vonku, tak vo vnútri. Doma pestované paradajky mávajú lepšiu chuť a obsahujú viac živín. Vyskúšajte! Uskladnenie: nezakryté v chladničke v priehradke určenej na zeleninu.

CIBUĽA: Patrí do skupiny spolu s cesnakom, pažítkou, šalotkou a pórom. Cibuľa je silné prirodzené antibiotikum, preto ak máte bolesť v hrdle, vyskúšajte žuvať plátok surovej cibule. Ak si chcete udržať svieži dych, žuvajte cibuľu spolu s čerstvým petržlenom.Červená cibuľa má najvyšší obsah flavonoidov. Flavonoidy sú rastlinné živiny, nachádzajúce sa spolu s vitamínom C v ovocí a zelenine. Rýchlu úľavu po uštipnutí hmyzom privodíme priložením plátku surovej cibule na postihnuté miesto.Uskladnenie: chladné, suché, vzdušné miesto.

www.chudnete.com



Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

Pošlite nám článok

Máte zaujímavé informácie

 

Chcete sa podeliť s informáciami z oblasti rodiny, tehotenstva, výchovy, školstva, bývania, krásy či zdravia?

Prihláste / registrujte sa a pridajte článok na web. Je to pre Vás zložité? Pošlite nám článok mailom na redakcia@rodicom.sk

Ste prihlásený? Pošlite článok.