Päť osvedčených tipov, ako naučiť deti jesť ryby

Ryby sú nevyhnutné pre správny vývoj detí. Sú zdrojom predovšetkým prospešných nenasýtených mastných kyselín a jódu. Organizmus si tieto látky nevie v dostatočnom množstve vytvoriť sám. Preto je potrebné ich deťom dopriať práve v strave.  Často sa ale stáva, že deti ryby rady nemajú. Ako ich tomuto zdravému návyku naučiť? 

Určite v tom nie ste sami, s týmto problémom sa rodičia stretávajú často.  Všetko našťastie má svoje riešenie. Máme pre vás niekoľko rád, ktoré možno práve u vás budú fungovať.  

1) Zakopaný pes býva často už v jedálničku domácnosti, kde dieťa vyrastá. Ruku na srdce, ako často doma pripravujete ryby? Máte ich naozaj radi? Striedate ich druhy a skúšate nové recepty?

 Jedlá z rýb u nás nie sú tak tradičné, ako napríklad u južanských národov. To je ale škoda. Batoľatá aj staršie deti sa učia tým, že napodobňujú ostatných a to hlavne svojich rodičov. Urobte u vás z rýb bežnú súčasť stravy, nie len špeciálne či sviatočné jedlo, ako je to napríklad na Vianoce. Jednoducho „pozvite ryby“ k vám domov. Uvidíte, že vaša ratolesť sa skôr či neskôr pridá sama.

2) Ponúkajte dieťaťu ryby opakovane. Pokiaľ si dieťa na nový pokrm zvykne, môže to trvať. Obrňte sa trpezlivosťou. Ponúknuť nové jedlo mu budete musieť možno až 7-15 krát, pokiaľ  si na novú chuť zvykne. Nútením ale nič nedosiahnete. Dieťa si jedlo bude spájať s negatívnymi emóciami a na prieskum nových chutí sa už len tak nevydá.

3) Nakombinujte dieťaťu rybu s potravinou, ktorú už pozná. Rolu hrá tiež vôňa, farba ,ale aj to, ako pokrm naservírujete. Skúste sa s tanierom pohrať, akoby ste hostili toho najnáročnejšieho hosťa. Napríklad svoju svokru.  Alebo na tanieri vytvorte obrázok napríklad vo tvare rybičky. Odvrátite pozornosť a pri stole vytvoríte príjemnú a nenútenú atmosféru.

4) Rybu môžete schovať aj do rôznych nátierok alebo rybích karbonátok. Vyvarujte sa ale vyprážaným rybím prstom a uprednostnite radšej čerstvé ryby z overeného a špecializovaného obchodu. Karbonátky môžete upiecť aj v rúre na papieri na pečenie. Je to oveľa zdravšie, ako praženie na oleji.

5) Pozor na kosti. Dospelých aj deti odrádza, keď musia z ryby vyberať kosti. Vyberajte také druhy, ktoré kosti skoro nemajú alebo idú vopred ľahko a bez zvyškov odstrániť.

Vyskúšajte napríklad tresku, lososa, pstruha, halibuta alebo morskú šťuku. Veľký výber rýb aj s odporúčaním na ľahkú prípravu nájdete napríklad na www.myfish.sk.

 

 

 

Zdieľajte článok

Autor

rodicom



Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Portál Rodičom.sk je určený pre rodičov s deťmi. Týmto sa zameriava na širokú cieľovú skupinu jeden milión ľudí. Ponúka nielen praktické rady pri výchove detí, tehotenstve, školákoch či tínedžeroch, ale aj recepty, video návody a rady, diskusie...

Newsletter

Chcete viac skvelých článkov? Zadajte vašu adresu a pošleme vám ich...

Kontakt

Chcete sa niečo opýtať, poslať článok? Napíšte nám na: