Prvého novembra oslávia svoj svetový deň nadšenci rastlinnej stravy. V spoločnosti sa na túto tému vedú už dlhú dobu rozsiahle diskusie, pravdou však je, že vegánska strava je čoraz vyhľadávanejšou alternatívou v jedálničku mnohých maškrtníkov. Odporcovia tohto životného štýlu sa mnohokrát domnievajú, že vegánov na tanieri nečaká nič zaujímavejšie než postrúhaná mrkva či suché šalátové listy. Prinášame vám však zopár receptov, ktoré zaručene zbúrajú predsudky a obohatia vašu kuchyňu o nové kulinárske zážitky. 

Ryby sú nevyhnutné pre správny vývoj detí. Sú zdrojom predovšetkým prospešných nenasýtených mastných kyselín a jódu. Organizmus si tieto látky nevie v dostatočnom množstve vytvoriť sám. Preto je potrebné ich deťom dopriať práve v strave.  Často sa ale stáva, že deti ryby rady nemajú. Ako ich tomuto zdravému návyku naučiť? 

Čoraz častejšie sa hovorí o tom, že biely cukor je "smrrrť" :-) a treba ho niečím nahradiť, alebo najlepšie úplne vynechať. Viete čím nahradiť škodlivý biely cukor? 

Hoci sa to zdá byť jednoduché, uvariť dobrú ryžu je niekedy umenie. Občas sa rozvarí a zmení na lepkavú kašu, inokedy je zase tvrdkastá. Ako teda uvariť dobrú ryžu? Prinášame vám pár tipov, ako na to: 

Bežná hladina cukru v krvi je nízka, sú to 2 - 3 kávové lyžičky cukru. To nie je veľa, približne 15 - 30 kcal. Pre porovnanie, polovica rožka s marmeládou má približne 230 kalórií. Keďže cukor v krvi nie je nebezpečný, organizmus sa ho zbavuje pomocou inzulínu, hormónu, ktorý ho odvádza do buniek. Veľa cukru znamená viac inzulínu. 

Bojujete s únavou, malátnosťou a pociťujete nedostatok energie? Vaše telo pravdepodobne potrebuje detox. Len málokto o ňom nepočul a pre mnohých z nás je synonymom odriekania a tak trochu nevyhnutným zlom, ktoré radi odkladáme. Detox však neznamená hlad. Môžete si ho užívať a pozdvihnúť ho na relax! 

Zamýšľali ste sa nad tým, že miesto v kolobehu recyklácie majú okrem plastov a papiera aj potravinové zvyšky? Tie však nemusia nájsť uplatnenie len v smetnom koši. Dajte im šancu na „druhý život“ a využite pestrú paletu možností ich opätovného využitia. Pre inšpiráciu vám prinášame tipy, ako naložiť so zvyškami jedla.  

Dospelí sú presvedčení, že ideálne raňajky obsahujú čerstvé ovocie a zeleninu. Ako energeticky hodnotnú alternatívu si však radi volia aj cereálie s vysokým obsahom vlákniny. Samotných juniorov láka skôr čokoláda a tomuto trendu prispôsobujú obaly aj výrobcovia. 

Potravinové alergie či intolerancie dokážu potrápiť nielen dospelých, ale aj deti. Vypustiť zo svojho jedálneho lístka určité druhy potravín je pritom veľmi náročné. Dnes je takmer každé desiate dieťa vo veku 8 – 11 rokov je odkázané na určitú formu obmedzenia v stravovaní. 

Málokto z rodičov má čas stáť pol dňa pri sporáku a vyvárať trojchodový obed. Skôr dávame prednosť jedlu, ktoré sa uvarí "samo." Ak vám dochádzajú nápady na rýchly obed či večeru, máme pre vás zopár tipov. Môžete sa pokojne inšpirovať!

Strana 1 z 5

O nás

Portál Rodičom.sk je určený pre rodičov s deťmi. Týmto sa zameriava na širokú cieľovú skupinu jeden milión ľudí. Ponúka nielen praktické rady pri výchove detí, tehotenstve, školákoch či tínedžeroch, ale aj recepty, video návody a rady, diskusie...

Newsletter

Chcete viac skvelých článkov? Zadajte vašu adresu a pošleme vám ich...

Kontakt

Chcete sa niečo opýtať, poslať článok? Napíšte nám na: