Služba je od 3.10. dostupná v Bratislave a okolitých mestách (Senci, Pezinku či Stupave) a po spustení ňou Tesco obslúži týždenne takmer 1000 zákazníkov. Do budúcna spoločnosť plánuje rozšírenie služby aj na ďalšie mestá. „Veríme, že táto novinka zákazníkom v hektickom svete nielen uľahčí nakupovanie, ale im aj ušetrí čas, ktorý budú môcť venovať svojej rodine, oddychu alebo koníčkom,“ povedal pri príležitosti predstavenia služby Martin Dlouhý, generálny riaditeľ TESCO STORES SR, a.s.
Ako to funguje?
Zákazník si po registrácii na webstránke www.itesco.sk/potravinydomov spraví nákupný zoznam a vyberie si z ponúkaných voľných termínov dodania. Nejedná sa však o internetový obchod, upozorňuje spoločnosť. „Je to unikátna služba, v rámci ktorej si zákazník „pozýva“ Tesco domov a až tam – pri dverách zákazníka prichádza ku kúpe tovarov. Na internete si teda zákazník nerobí záväznú objednávku, iba nákupný zoznam. Výhodou tohto systému je, že zákazník sa môže pri dverách, keď si všetok tovar osobne prezrie, rozhodnúť, ktoré položky zo svojho zoznamu si chce kúpiť a ktoré nie,“ vysvetľuje podstatu novej služby, Katarína Tokárová, manažérka projektu, TESCO STORES SR, a.s.
Keďže k samotnej kúpe dochádza až pri dverách bytu, zákazník platí za tovar ceny, ktoré sú aktuálne platné v hypermarkete v deň dodania. Cena teda môže byť v niektorých prípadoch nižšia alebo vyššia ako cena na internete v deň, v ktorý si robil zákazník nákupný zoznam. Zákazník si môže vybrať z dvoch spôsobov úhrady: platbu kartou cez internet alebo kartou pri dverách po prevzatí tovaru. Každý z pracovníkov rozvážajúcich tovar má k dispozícií prenosný platobný terminál. Platba hotovosťou nie je možná. V prípade platby kartou cez internet dôjde k strhnutiu čiastky po prevzatí nákupu zákazníkom a potvrdení nákupu pracovníkom rozvozu po jeho návrate do obchodu. Zákazník tak vždy platí iba za tovar, ktorý skutočne odobral. Pri vyskladnení tovaru sa ale zákazníkovi na určitý čas na karte zablokuje suma rovnajúca sa výške predpokladaného nákupu. Suma z karty však bude reálne strhnutá až po doručení a po tom, ako tovar preberie.
Nákupy robia špeciálne vyškolení pracovníci vychystávania tovaru v dvoch hypermarketoch Tesco Extra - Zlaté Piesky a Petržalka. Tí sú špeciálne vyškolení tak, aby vyberali tovar s najdlhšou zárukou podľa pravidla „kúpil by si si to sám?“. Pokiaľ náhodou nie je niektorá položka z nákupného zoznamu zákazníka k dispozícii, vyberie pracovník položku, ktorá je najviac podobná pôvodne vyžiadanej položke a túto vloží do farebne odlišnej tašky tak, aby zákazník videl, že sa jedná o iný produkt, ako si zadal vo svojom nákupnom zozname. Závisí potom už iba na zákazníkovi, či sa pre túto alternatívu rozhodne alebo ju odmietne.
Samotná Služba Tesco Potraviny domov stojí 3,99 eura. Ceny všetkých tovarov budú rovnaké ako sú v hypermarektoch Tesco v deň dodania. Tesco bude na rozvoz objednaného tovaru využívať len vlastné vozidlá, nie externých prepravcov. Autá majú špeciálnu časť na prevoz trvanlivých potravín, chladiacu a mraziacu časť pre dodržanie teplotného reťazca. Objednávky sú rozdelené a prepravované v špeciálnych zelených prepravkách.
Tesco potraviny domov sme otestovali aj my, ako to dopadlo?
Čo sa nám páčilo?
- potraviny boli skutočne čerstvé (hádam čerstvejšie, ako keď si ich kúpim fyzicky v Tescu :-)
- ovocie a zelenina boli vyberané hádam najkrajšie kusy, hoci niektoré až príliš veľké (napr. cibuľky by som si vybrala aj menšie, aj väčšie, nielen všetky veľké)
- tovar vám donesú až domov, nemusíte vláčiť veľké nákupy - službu s radosťou využívam najmä na nosenie ťažkých vecí (6 litrov mlieka, 4 kg múky, nápoje a džúsy, zemiaky a pod..)
- pracovníci sú veľmi milí, usmievaví a ochotní (apropo, stále neviem, či im dať tringelt, či nie :-)
- je možné si vybrať čas dodania tovaru v dvojhodinovom intervale, takže stačí vybrať termín, kedy asi budete doma a už len čakať
- registrácia je jednoduchá, stačí ju vykonať len raz a systém si už pamätá číslo vašej kreditky, neskôr stačí už len zadať dva kontrolné údaje
- ak sa vám tovar nepáči, alebo nejaký nemali, informujú vás o tom a máte možnosť ho odmietnuť. To sa vám z ceny nákupu odčíta - platíte síce kartou vopred, avšak peniaze vám strhnú až PO prevzatí tovaru a jeho skontrolovaní
Čo sa nám nepáčilo:
- dovoz nefunguje v ten deň (resp. možno funguje ale len na začiatku dňa), takže ak ste hladní a doma nič nemáte, musíte si jeden deň počkať alebo ísť do obchodu. Dá sa na to zvyknúť - treba len objednávať skôr, než potraviny dojdú :-))
- pri treťom raze prišlo k drobnej chybe v objednávke - objednali sme 1 kg kuracích stehien a 1 kg bravčového stehna. V nákupnom zozname, ktorý príde po objednaní nákupu, bravčového stehno chýbalo. V nákupnom zozname, ktorý priniesol dovozca tovaru, namiesto neho bolo ďalšie kg kuracích stehien, takže zrazu sme mali 2 kg stehien
- tovar bol balený vo veľkom množstve igelitiek (každý druh tovaru bol balený zvlášť), ale túto "chybu" už Tesco napravilo - pri tretej objednávke došiel tovar už len v prepravke s tým, že sa zákazníci na množstvo igelitiek sťažovali a tak Tesco do nich prestalo tovar baliť, resp. len v nutnom prípade
- zatiaľ nie je možnosť platiť kartou pri dodaní tovaru
Na čo dať pozor?
- pri objednávaní treba dať pozor na množstvo - podarilo sa mi kúpiť tonic 1 liter, hoci som chcela dva - automaticky som si podľa obrázku "myslela", že fľaša je dvojlitrová, a nepozrela sa na veľkosť. Podobne syr som chcela vkuse, avšak prišiel mi nakrájaný - to sú ale drobnosti, ktoré sa časom naučíte sledovať a bez problémov tovar objednáte. S každým nákupom je to ľahšie a ľahšie :-)