piatok, 10 september 2021 18:09

Dostaňte deti von za každého počasia

Napísal(a)
Ohodnotiť túto položku
(0 hlasov)
Dostaňte deti von za každého počasia Foto: pexels.com

Je váš drobec až nezdravo bledý, nech robíte čo robíte nechutí mu jesť a nedokážete mu navodiť pravidelný kvalitný spánkový režim? Príčinou môže byť napríklad aj rozladený cirkadiánny rytmus. S tým máme v moderných časoch problém všetci, deti aj dospelí. Napraviť sa dá zvýšením príjmu denného svetla a pohybom na čerstvom vzduchu.

Od chladných dní nás delí už iba pár týždňov. Dni sa nenápadne skracujú, pribúda viac dažďa. Že sa niečo mení nám pripomínajú aj čoraz chladnejšie rána a večery. Nezatvárajme sa však preto do svojich obydlí. Pobyt na čerstvom vzduchu za každého počasia je pre zdravie a imunitu kľúčový.

Prirodzená tvorba vitamínu D...

Pandémia nás poučila, že vitamín D je nevyhnutný. Môžeme si ho síce dopĺňať aj formou výživových doplnkov, ale prirodzene sa nám vytvára pôsobením slnečného žiarenia na pokožku. Dokonca aj za bežného denného svetla, mimo najslnečnejšieho ročného obdobia.

Vyvážený balans medzi dňom a nocou...

Lenže prírodné svetlo zohráva zásadnú úlohu aj pri udržiavaní zdravia tým, že podporuje naše biologické hodiny, známe ako cirkadiánny rytmus. Cirkadiánny rytmus je denný cyklus, ktorý primárne reaguje na svetlo a tmu - sme stvorení spať v noci, keď je tma a fungovať cez deň, keď je svetlo. Vonkajší pobyt na slnku, respektíve na dennom svetle, môže prispieť k podpore nášho prirodzeného telesného rytmu, ako aj zníženie vystavenia svetlu v noci. Naše telo prijíma signály z tmy, aby sa pripravilo na spánok a naopak, akékoľvek svetlo (prírodné alebo umelé) vysiela signály, že by sme mali byť bdelí a aktívni. Povzbudenie našich detí k tomu, aby trávili čas vonku na svetle a aby po zotmení obmedzili svoje vystavenie obrazovkám a inému svetlu, môže pomôcť podporiť ich spánkový režim.

Konfrontácia s prirodzeným prostredím a baktériami...

Pobyt na čerstvom vzduchu vedie k podpore imunitného systému aj pôsobením rôznych súborov baktérií, či už v pôde, alebo v bežnom vonkajšom prostredí. Toto nadväzovanie kontaktov s mikroorganizmami je nesmierne cenné. Predstavuje výzvu pre náš imunitný systém, pomáha posilniť našu imunitu a vybudovať si do života čo najlepšiu odolnosť. Preto odopieranie si pobytu von a za každého počasie nie je dobré.

Samozrejme, priateľské baktérie si vieme doplniť aj prostredníctvom stravy a výživových doplnkov. O najefektívnejších probiotikách a doposiaľ jedinej komplexnej klinickej štúdii s názvom ProChild, ktorá dokázala, že probiotiká majú vplyv aj na odolnosť voči respiračných ochoreniam, sme už písali - tieto vedecky overené probiotiká dostať pod značkou PRO-VEN v kamenných alebo online lekárňach a je dobré, ak sa stanú bežnou súčasťou potravy. No nespoliehajme sa len na pomocné kapsulky. Spojme všetky prirodzené opatrenia, ktoré sa dajú a tešme sa tak z naozaj pevného zdravia!

Tipy na outdoorové aktivity s deťmi:

  • Meranie vody v mláke
  • Prechádzky so psíkom
  • Naháňačky v parku
  • Na schovávačku v záhrade
  • Hľadanie pekných kamienkov a ich maľovanie
  • Hra na záhradníkov
  • Bicyklovanie
  • Hry na stavbárov a kuchárov na pieskovisku
  • Zbieranie gaštanov
  • Česanie Zeme a hrabanie lístia
  • Hľadanie rôznych listov a rastlín pre domáci herbárik
  • Môj prvý dokumentárny film – točenie a fotografovanie života chrobáčikov
  • atď.


Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

Pošlite nám článok

Máte zaujímavé informácie

 

Chcete sa podeliť s informáciami z oblasti rodiny, tehotenstva, výchovy, školstva, bývania, krásy či zdravia?

Prihláste / registrujte sa a pridajte článok na web. Je to pre Vás zložité? Pošlite nám článok mailom na redakcia@rodicom.sk

Ste prihlásený? Pošlite článok.

Rastieme s Hipom