7 potravín, ktoré vám pomôžu otehotnieť

Existuje veľa pravidiel o tom, čo môžete a čo nemôže jesť, akonáhle sa dostanete do druhého stavu. Ale čo máte jesť, keď sa ešte len snažíte otehotnieť? Ktoré potraviny zvýšia vaše šance na tehotenstvo? Čítajte ďalej...  

Naozaj môžu niektoré potraviny zlepšiť vašu svoju schopnosť počať dieťa? Naozaj! Či sa práve začínate snažiť o bábätko, alebo sa snažíte otehotnieť len chvíľu, tu je sedem potravín plodnosti, o ktoré by ste mali posilniť svoj jedálniček čím skôr, plus jedna potravina na záver, ktorej je potrebné sa vyhnúť. 

Fazuľa

Vedci z Harvard School of Public Health sa pozreli na takmer 19.000 žien, ktoré sa snažili aktívne otehotnieť a zistili, že problémy s plodnosťou majú najmä ženy s vysokým príjmom živočíšnych bielkovín. Ale u žien, ktoré jedli veľa rastlinných bielkovín, bola podstatne menšia pravdepodobnosť, že budú mať problém pri otehotnení. Takže si hoďte cícer do šalátu, alebo si urobte vegetariánske chilli. Nemáte rady fazuľu? Aj šošovica, tofu, a orechy sú dobré proteíny na rastlinnej báze.

Zmrzlina

Hurá! Je pravdou, čo čítate! A to nehovoríme o zmrzlinách s nízkym obsahom tuku. Zdravotné sestry v Health Study zistili, že jedna alebo dve denné porcie plnotučného mlieka alebo iných mliečnych výrobkov (akými je i zmrzlina!) chránia proti ovulačnej neplodnosti. Nízkotučné mlieko, prekvapivo, robí pravý opak, hovorí Jorge E. Chavarro, MD, Sc.D., odborný asistent výživy a epidemiológie na Harvardskej škole verejného zdravia a autor knihy Plodnosť a strava . Odborníci nevedia prečo je to tak, ale Dr. Chavarro teoretizuje, že odstránením tuku z mlieka sa zmení jeho rovnováha pohlavných hormónov, čo bráni ovulácii. 

Listová zelenina

Špenát, rímsky šalát, rukola, brokolica a iné tmavé listové zeleniny majú vysoký obsah kyseliny listovej, vitamínu B, pričom niekoľko štúdií ukázalo, že práve ona zlepšuje ovuláciu. Uistite sa, že šalát schrúmete spolu s vašim mužom, lebo muži, ktorí dostanú vyššie dávky kyseliny listovej, majú zdravšie spermie, a potenciálne sa znižuje pravdepodobnosť potratu alebo genetických problémov dieťaťa. 

Tekvicové semená

Obsahujú vysoké dávky železa. Jedna štúdia zistila, že ženy, ktoré mali pravidelný prísun železa, mali o 40 percent menšiu pravdepodobnosť, že budú mať problémy s otehotnením, než tie, ktorí nebrali železo.Urobte si chrumkavé tekvicové semienka v rúre chrumkavé alebo natrite chlebík s tekvicovými semienkami.

Celozrnný chlieb

Komplexné sacharidy zotrvajú v tele dlhšie ako tie ľahko stráviteľné, pomáhajú udržiavať hladinu cukru v krvi (a hladinu inzulínu) stabilnými. Čo to má s otehotnením? Zvýšená hladina inzulínu môže narušiť reprodukčné hormóny. V holandská štúdii sledovali šesť mesiacov 165 párom, ktoré sa snažili otehotnieť a zistili, že keď mali ženy mali vysokú hladinu cukru v krvi, bola len polovičná pravdepodobnosť, že zostanú tehotné.  Ak sa snažíte otehotnieť, vždy zvoľte radšej tmavý chleba, než svetlý, hnedú ryžu namiesto bielej, a celozrnné cestoviny namiesto obyčajných. 

Olivový olej

Olivový olej obsahuje mononenasýtený tuk, ktorý pomáha regulovať hladinu inzulínu a znižuje zápal v celom tele (zápal narúša ovulácie, počatie, a raný vývoj embrya). Použite ho na šaláty s octom balsamico, alebo ho použite na varenie namiesto masla.

Losos

Tento studenej vody ryby je bohatý na omega-3 mastné kyseliny, ktoré môžu pomôcť regulovať reprodukčné hormóny a zvýšiť prietok krvi do pohlavných orgánov. Losos tiež obsahuje menej ortute než iné tučné ryby. Poznámka: Drž sa ďalej od žraloka, mečiara, tuniaka, makrely...  

Zdroj: Parents.com

Vyhnite sa trans-tukom

Na nebezpečné trans-tuky, ktoré sa nachádzajú v mnohých pečivách, spracovaných potravinách, vyprážaných a ďalších jedlách, je dobré si dať pozor, keď sa snažíte otehotnieť. Tieto tuky znižujú schopnosť tela reagovať na inzulín, ktorý bude náchylnejší k nepravidelnej ovulácii.

Naposledy zmenené nedeľa, 07 máj 2017 18:19

Zdieľajte článok

Autor

Adam



Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Portál Rodičom.sk je určený pre rodičov s deťmi. Týmto sa zameriava na širokú cieľovú skupinu jeden milión ľudí. Ponúka nielen praktické rady pri výchove detí, tehotenstve, školákoch či tínedžeroch, ale aj recepty, video návody a rady, diskusie...

Newsletter

Chcete viac skvelých článkov? Zadajte vašu adresu a pošleme vám ich...

Kontakt

Chcete sa niečo opýtať, poslať článok? Napíšte nám na: