Desať rád, ako si šetriť chrbticu

Bolestiam v chrbte môžete predchádzať, ak si vezmete k srdcu nasledujúce rady: 

1. Neprestaňte sa pohybovať! Chodievajte radšej pešo ako autom: najmä nahor chodievajte schodmi, nie výťahom

2. Vystrite sa! Pri všetkých pohyboch vedome narovnávajte chrbticu

3. Keď dvíhate ťažké bremeno zo zeme, skrčte kolená a potom sa s bremenom narovnávajte, zásadne ho nedvíhajte v úklone.

4. Ťažké bremená podľa možností nedvíhajte: ak je to predsa len nevyhnutné, hmotnosť bremena si rovnomerne rozdeľte na obe strany tela: Náklad držte čo najbližšie pri tele.

5. Najmä pri sedení chrbát musí byť vystretý! Horná časť tela by mala byť podopretá, snažte sa častejšie meniť polohu.

6. Najmä pri sedavom zamestnaní musíte dbať na to, aby ste sedeli na vhodnejšej stoličke, pracovná doska by mala byť v takej výške, aby ste sa nemuseli krčiť a kriviť si tak chrbát.

7. Dlhé státie nie je pre chrbticu práve najzdravšie.

8. Keď ležíte, častejšie si pritiahnite nohy a oprite sa o chodidlá.

9. Pravidelne športujte! Na chrbticu a na chrbtové svalstvo priaznivo pôsobí najmä plávanie, bicyklovanie, ľahký beh.

10. Denne urobte niekoľko cvikov na chrbticu! 

Náš tip: Ak robíte dva rozdielne pohyby odrazu, zohýbate sa či sa vztyčujete a zároveň sa otáčate, neobyčajne si namáhate chrbticu. Preto radšej choďte do kolien a s vystretým chrbtom, namiesto toho, aby ste ohli chrbát, a otočte sa, až keď ste opäť narovnaní. Je to dôležité najmä pri dvíhaní bremien alebo ťažkých tašiek.

Zdieľajte článok

Označené v

Autor

rodicom



Napíšte komentár

Presvedčte sa prosím, že ste vložili všetky požadované informácie označené hviezdičkou (*) . HTML kód nie je povolený.

O nás

Portál Rodičom.sk je určený pre rodičov s deťmi. Týmto sa zameriava na širokú cieľovú skupinu jeden milión ľudí. Ponúka nielen praktické rady pri výchove detí, tehotenstve, školákoch či tínedžeroch, ale aj recepty, video návody a rady, diskusie...

Newsletter

Chcete viac skvelých článkov? Zadajte vašu adresu a pošleme vám ich...

Kontakt

Chcete sa niečo opýtať, poslať článok? Napíšte nám na: